vineri, 6 februarie 2009

leapşa cu carti

prima leapşă şi pentru mine, primită de la Teea. îmi place că e cu cărţi:D

1. Care este cea mai buna carte citita de tine?
Nu cred că sunt în măsură să pun etichete, dar cărţile care mi-au plăcut cel mai mult sunt De veghe în lanul se secară şi Micul Prinţ. Iar ca autori preferaţi pe lângă Salinger sunt Beigbdeder şi Irvine Welsh. Şi Orhan Pamuk. Şi Anna Gavalda, pe care o descopăr aici în Franţa şi îmi place ce descopăr.

2. Ai facut cadouri carti?
Da.Şi chiar unor persoane care nu au ştiut să aprecieze. Am înţeles asta cu timpul şi acum ştiu cum să procedez. Uneori când cumpăr o carte ca să o fac cadou, nu mă pot abţine să nu o citesc înainte. Mie îmi place la nebunie să primesc cărţi. Ziua mea e in aprilie apropo :)))) :p

3.Care este viitorul literaturii?
Eu sunt optimistă.Îmi place literatura contemporană. Face parte din spiritul generaţiei în care cresc. Şi multe cărţi vorbesc despre noi înşine.

4.In ce limbi ai citit carti?
Franceză şi engleză. Şi am riscat şi în italiană, dar cărţulii.

5.Ce carti "celebre" nu ti-au placut?
Eu sunt o cititoare capricioasă. Nu mi-a plăcut Ion. Nici măcar Moromeţii. Problema o fi la mine în ogradă, dar nu prea gust literatura românească decât de la Nichita Stănescu încoace. Cu o excepţie: Ionel Teodoreanu. De fiecare dată plâng când citesc Uliţa copilăriei sau secvenţele cu Olguţa din La Medeleni. Şi eu nu plâng prea uşor (mentiraaa:P)

6.Ce tara a produs cea mai buna literatura?
Europa se poate numi ţară?

7.Iei notite din cartile pe care le citesti?
Am trei jurnale pline cu citate. Ador să le recitesc din când în când. Deşi 40 % sunt din Cioran şiNichita.Eh, vârsta. Din păcate, am ajuns să fiu prea leneşă ca să mai fac asta.

8.Cam cate carti ai citit pana acum?
Multe, dar e loc de mult mai bine. Oricum faza cu numărul contează prea puţin. Ceea ce contează e să fi înţeles ceva, să fi simţit.

9.Cu ce carti ai dormit in brate de plictiseala?
Cărţile pe care trebuia să le citim la liceu.

10.Ce inseamna cartile pentru tine?
Regăsire. Identificare. Îndoieli. Angoasă. Emoţie. Sentimentul ala de asta simt şi eu dar nu ştiam cum să exprim.

11.Care este cea mai scumpa carte pe care ai cumparat-o?
Nu e carte, e un dicţionar Hachette.

12.Care este cel mai tare final la o carte citita?
Trainspotting:D

13.Care este cea mai influenta carte citita de tine?
adică? cred că nu înţeleg întrebarea. cartea care m-a influenţat cel mai mult, dacă zic că sunt două şi se numesc Micul Prinţ şi Pe Culmile Disperării ar fi prea mult, nu? dar asta sunt eu, asta eram eu la pubertate cand mă apucase citania:))

14.Care scriitor te-a influentat cel mai mult?
Nichita, Nichita...

15.Cat de repede citesti o carte?
Rapid. Dacă îmi place, bien sur. Sau dacă sunt obligată de un examen ce urmează peste o zi, două.

16.Poate literatura sa schimbe lumea?
A schimbat-o deja, de multe ori.

Trasmit leapşa lui Anubis şi Dianei.

3 comentarii:

  1. imi place:D adica raspunsurile imi plac..stiam eu ca tu esti una din persoanele potrivite pentru leapsa asta:)

    O sa iti cumpar o carte de ziua ta :D
    Acum ca s-a terminat sesiunea pot citi Snow-ul de la tine :) finally

    RăspundețiȘtergere
  2. Oooo, si tu esti fana a Micului Print? :D

    RăspundețiȘtergere
  3. sper sa iti placa, Teea:D
    da, Micul Print e geniala:)

    RăspundețiȘtergere